Om du är ansluten till en internetbank kan du betala dina fakturor från oss som e-faktura. Du slipper pappersfaktura, tjänsten är kostnadsfri och det är miljövänligt.
Här nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om e-faktura:
Det är en elektronisk faktura som skickas till dig via din internetbank, där fakturan går att titta på elektroniskt.
Via din Internetbank letar du upp listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura. Sök på ”Bengtsforshus” och fyll sedan i anmälningsformuläret.
Ja, du fyller i både dina och din make/makas uppgifter på anmälningsformuläret.
Via din Internetbank letar du upp avanmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.
Du måste regelbundet kontrollera hos din Internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning. Vissa banker erbjuder även sms och mailtjänster för att få information om att man fått ny e-faktura.
Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura från oss.
E-fakturans utseende och uppgifter är de samma som på pappersfaktura.
Alla uppgifter som OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade i fakturan. Du anger bara vilket bankkonto du vill betala från och signerar som vanligt. När din elektroniska faktura är betald lagras den i din Internetbank.
När du har godkänt din e-faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.
E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.
Om du missar att betala din e-faktura utgår inkassokrav som skickas i pappersform. Det skickas aldrig elektroniskt.
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Bengtsforshus.
Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank. Har du frågor om innehållet i fakturan eller ytterligare information om e-faktura, kontakta oss på Bengtsforshus.
Denna sida uppdaterades
Sidan publicerad av: Sofia Magnusson